Αναζήτηση
Δημοσκόπηση
Σύνδεση
Project σχολικού έτους 2012 - 2013 |
Παρασκευή, 31 Μάιος 2013 05:01 |
Το σχολικό έτος 2012-2013, η ερευνητική εργασία επεκτάθηκε και στη τάξη της B! Λυκείου. Δημιουργήθηκαν τέσσερις ομάδες εργασίας, δύο για την Α! Λυκείου και άλλες τόσες για τη Β! Λυκείου. Τα θέματα της κάθε ερευνητικής εργασίας που ανατέθηκε στη καθεμία από τις τέσσερις ομάδες ήταν τα εξής: Α1) Άγιος μου - εικόνα - συναξάρι - Εκκλησία, όπου οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών κ.κ. Γιαννάρου Μαρίας και Γιαμουγιάννη Αναστασίας, ξεκινώντας από μηδενικό υπόβαθρο κατάφεραν και δημιούργησαν αξιόλογες αγιογραφίες ακολουθώντας τις παραδοσιακές τεχνικές και μεθόδους που χρησιμοποιούνται από τους τοπικούς καλλιτέχνες του Νησιού. Τα δημιουργήματα των μαθητών παρουσιάζονται στις φωτογραφίες που είναι προσβάσιμες από τους συνδέσμους υλικού που ακολουθούν στο τέλος του παρόντος άρθρου. Α2) Η Αρχιτεκτονική των οικιών του Πλωμαρίου στο χθες 19ος - 20ος αιώνας, και σήμερα στην αυγή του 21ου αιώνα. Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των καθηγητών κ.κ. Γεωργίας Φράγκου και Ζιάρα Νικόλαου, χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους ψηφιοποίησης, συνέλεξαν φωτογραφικό υλικό και κείμενα και δημιούργησαν βίντεο - ντοκιμαντέρ το οποίο προβάλει την αρχιτεκτονική δομή των οικιών του Πλωμαρίου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Στόχοι ήταν: α) Γνωριμία με την Τέχνη, ειδικότερα, την Αρχιτεκτονική, άμεση επαφή με τον Πολιτισμό, προσέγγιση της Τοπικής Ιστορίας, επαφή με την Παράδοση, γνώση των Οικονομικών και Κοινωνικών δομών του τόπου μας. β) Ατομική δραστηριοποίηση, Συλλογικότητα, Παρατηρητικότητα, Κριτική ικανότητα Β1) Η Ρομποτική στη γεωργική παραγωγή. Η παρούσα ερευνητική εργασία είχε σαν στόχο να αναδείξει την εφαρμογή που μπορεί να έχει η σύγχρονη τεχνολογία στις τοπικές καλλιέργειες του τόπου και ιδιαίτερα στις εργασίες που απαιτούνται για τη φροντίδα των ελαιώνων. Το έργο χωρίστηκε σε δύο άξονες. Το πρώτο σκέλος είχε να κάνει με τη σύλληψη, υλοποίηση και εφαρμογή σεναρίου το οποίο θα λάμβανε χώρα στο ανδροειδέςτης εταιρείας LEGO το οποίο και ονομάστηκε Farmer λόγω των καθηκόντων που θα αναλάμβανε. Το σενάριο υλοποιήθηκε με τη χρήση της γλώσσας τεχνικής νοημοσύνης LOGO και την εξειδικευμένη εφαρμογή MIND STORM που διατίθεται μαζί με το ρομπότ ώστε να μπορεί να προγραμματίζεται. Το δεύτερο σκέλος δημιούργησε ειδική μακέτα που προσομοίωνε έναν ελαιώνα, στον οποίο ο Farmer θα εκτελούσε γεωργικές εργασίες ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή. Η πορεία των εργασιών και το αποτέλεσμα από την υλοποίηση της εφαρμογής παρατίθενται υπό τη μορφή βίντεο στους συνδέσμους υλικού που ακολουθούν. Β2) Αρωματικά φυτά και βότανα. Η τελευταία ερευνητική εργασία είχε ως στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν τις φαρμακευτικές, καλλυντικές και αρωματικές ιδιότητες της πλούσιας χλωρίδας του Πλωμαρίου, έτσι ώστε να μπορούν να αναδείξουν μεθόδους παρασκευής προϊόντων απαλλαγμένων από χημικά και άλλα βλαβερά συστατικά που η μακροχρόνια χρήση τους προκαλεί, αντί για όφελος, ζημία στην ανθρώπινη υγεία. Τα προϊόντα που κατασκεύασαν οι μαθητές παρουσιάζονται υπό τη μορφή ψηφιακής προβολής και παρατίθεται στους συνδέσμους υλικού που ακολουθούν.
Σύνδεσμοι υλικού ερευνητικών εφαρμογών
|